Atât cumpărătorii cât și vânzătorii au adesea preconcepții despre piața imobiliară, dar mai cu seamă despre agenții imobiliari. Mai jos găsiți 4 dintre cele mai comune mituri despre agenții imobiliari pe care le-am auzit cel mai des pe piața de imobiliare.

1. Mit: Toți agenții sunt la fel.
Adevăr: Din fericire, suntem cu toții diferiți. Atât la nivel personal, cât și la nivel profesional.
Mulți oameni se gândesc în primă fază la termenul general de ”agent” și atunci îi etichetează pe toți cei care activează pe piața imobiliară în același mod.

Toți oamenii sunt diferiți, iar competența unui agent imobiliar variază în funcție de multe lucruri. Este importantă integritatea și cei șapte ani de acasă, darul pe care îl are în a relaționa cu oamenii, perseverența de care dă dovadă în tot ceea ce face.
Mai apoi, agenții se diferențiază prin tehnicile de negociere dobândite, nivelul de cunoaștere al pieței și multe alte cunoștințe teoretice. Experiența în domeniu își spune de asemenea cuvântul atunci când catalogăm agenții. Înțelegem astfel că într-un context atât de amplu este imposibil ca doi oameni să fie formați la fel, să procedeze la fel, să relaționeze la fel.
2. Mit: agenții imobiliari măresc prețurile apartamentelor și își iau comision mai mare
Adevăr: Prețurile sunt stabilite de cei care vând, agentul intervenind pertinent doar atunci când prețul stabilit poate scadea șansele de tranzacționare.
”Agenții imobiliari umflă prețurile”, auzim adesea de la unii clienți. Departe de a fi adevărat. Agențiile imobiliare colaborează atât cu dezvoltatori imobiliari cât și cu persoane fizice, iar prețurile proprietăților sunt stabilite 90% de aceștia din urmă. Agentul imobiliar intervine doar atunci când prețul este prea mare pentru piața existentă sau nu este direct proporțional cu cererea.
Este posibili să fie și excepții, dar asta ne trimite la primul aspect din acest articol și vă amintim că nu toți agenții sunt la fel, astfel că o generalizare este eronată.
3. Mit: Agenții imobiliari ”iau bani degeaba”
Adevăr: Serviciile de intermediere imobiliară sunt cât se poate de complexe. Comisionul perceput de o agenție nu este mare, dacă analizăm cu atenție ce servicii sunt oferite pentru această sumă de bani.
O simplă comparație susține afirmația de mai sus. Comparând domeniul vânzărilor de servicii cu cel al vânzărilor de produse vom observa că în cel din urmă este simplu de analizat o achiziție: plătești o sumă de bani, primești pe loc un produs. Pe când în domeniul serviciilor lucrurile stau puțin diferit.

Pentru a oferi cele mai bune servicii unei persoane care dorește să cumpere, un agent imobiliar cercetează piața imobiliară pe parcursul mai multor luni, uneori mai mult de un an. Caută cele mai bune oferte pentru cumpărător, analizează, merge la vizionări, compară proprietăți; clientul are mereu suportul agentului în tot acest proces, iar abia ulterior ia decizia de cumpărare. Este lesne de înțeles că este o muncă asiduă în spatele achiziționării unei locuințe, iar noi înțelegem perfect căci de cele mai multe ori este o achiziție pe viață. Cu atât mai mult, remunerația este bine să fie ultimul lucru la care trebuie să ne gândim, atât timp cât calitatea primează.
Clientul care plătește o sumă de bani este menajat de pierderi de timp, bani, iar nevoile lui primează întotdeauna.
Căci în final agentul imobiliar ideal este acela care te ajută să salvezi timp și bani și te ține departe de investițiile proaste. Alegându-l înțelept, vei avea doar de câștigat, iar atunci astfel de mituri nu-și vor mai găsi locul.